Tips

Juiste kleding

Zorg voor de juiste kleding en schoenen. De wat ervaren loper heeft al het e.e.a. aangeschaft op gebied van loopkleding. Zeker niet onbelangrijk om standaard bij je te hebben, is een lange sportbroek om in te kunnen trainen wanneer het weer kan omslaan, ter bescherming van de spieren.

Juiste hygiene

Betracht een goede hygiene. Dat houdt in, dat je schone kleding draagt, daar je met meerdere personen te maken hebt en uiteraard is het ook beter voor uzelf.

Goede loopschoenen

Wat betreft schoenen, schaf goed passende loopschoenen aan. Als je het je kan veroorloven, kies dan voor een paar nieuwe. Schoenen dienen een goede demping te hebben, passend te zijn, ook om de hiel, soepel en buigzaam, goed kunnen ventileren etc. Belangrijk is ook de juiste schoen bij het juiste lichaamsgewicht. Wanneer je overweegt tot aankoop over te gaan, ga naar een speciale zaak op gebied van hardlopen. Bijv.: Runnersworld, Run2day etc. Zij kunnen een goed advies geven voor de juiste schoenen.


 Drinken

Het is raadzaam  standaard een drinkflesje of bidon mee te nemen. ( OPTIE ) Hiermee voorkom je dat je dorst krijgt en het voorkomt ook blessures. Daarnaast is het voor lopers een soort training om te kunnen drinken tijdens een wedstrijd. Voldoende vocht bevordert het welzijn en de prestatie.

Zelf trainen

Wanneer het lopen bevalt en je dit met regelmaat wil doen is het ook handig om daarnaast zelf een duurloop op een ander tijdstip erbij te doen. Dit zijn wat langzamere duurtrainingen maar helpen wel om een goede basisconditie te krijgen en tevens  ook om het vetverbrandings systeem te activeren. Naar gelang de inbreng is ook de prestatie.

Blessures of fysiek ongemak

Graag het verzoek aan diegenen, die met blessures en/of fysiek ongemak te maken hebben, dit te melden. De training kan voor deze persoon/personen aangepast worden.